Nieuwe Ziggo/KPN/glasvezel aansluiting

Linda_bouwnr26
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-02-2015 08:11

Bericht door Linda_bouwnr26 » 19-05-2015 09:05

Goede vorderingen al gemaakt!!!
Of we adsl aansluiting willen zal waarschijnlijk afhangen van of er glasvezel wordt aangelegd... Horen het graag als Reggefiber heeft geantwoord! Verwacht je dit antwoord snel?

Groetjes
Sabésan en Linda

Kees&Suzanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-03-2015 21:28

Bericht door Kees&Suzanne » 19-05-2015 16:37

Top Hugo dat je dit oppakt!
Wij zouden heel graag glasvezel willen, dus zijn benieuwd naar je vorderingen.

Misschien handig in de communicatie naar Reggefiber, totaal aantal woningen is 48 (Van Wanrooij) + 29 (Hoedemakers). Scheelt weer iets in aantal waardoor het voor hen aantrekkelijker kan zijn.

Groeten
Kees & Suzanne
Nr3

HugoMerel
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-02-2015 15:16

Bericht door HugoMerel » 19-05-2015 19:28

Linda_bouwnr26 schreef:Goede vorderingen al gemaakt!!!
Of we adsl aansluiting willen zal waarschijnlijk afhangen van of er glasvezel wordt aangelegd... Horen het graag als Reggefiber heeft geantwoord! Verwacht je dit antwoord snel?

Groetjes
Sabésan en Linda
Moeilijk om aan te geven wanneer ik een antwoord krijg.
Ik heb gisteren nog gesproken met de ontwikkelingsmanager nieuwbouw van Reggefiber. In principe komen we met De Hoef niet aan de 250 huishoudens, maar aan de andere kant is het streven om heel Rosmalen dit jaar van glasvezel te voorzien, dus het is zonde als ze ons nu niet gelijk meenemen.
Lang verhaal kort: het wordt aan een aantal personen binnen reggefiber voorgelegd. Uitkomst is nog onzeker.
Zodra ik wat hoor staat het natuurlijk zsm hier op het forum!
Kees&Suzanne schreef: Top Hugo dat je dit oppakt!
Wij zouden heel graag glasvezel willen, dus zijn benieuwd naar je vorderingen.

Misschien handig in de communicatie naar Reggefiber, totaal aantal woningen is 48 (Van Wanrooij) + 29 (Hoedemakers). Scheelt weer iets in aantal waardoor het voor hen aantrekkelijker kan zijn.

Groeten
Ik heb het aantal al lichtelijk overdreven met maarliefst "ongeveer 90 huizen" :D

HugoMerel
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-02-2015 15:16

Bericht door HugoMerel » 22-05-2015 15:11

Gisteren ben ik gebeld door Reggefiber: Helaas gaat glasvezel niet door.

Wil je internet/televisie/telefonie in je huis? Dan blijven er dus 2 opties voor ons over:
- Ziggo, kabel wordt gratis gelegd. Alleen is nog even de vraag wanneer precies.
- ADSL, kabel wordt gratis gelegd, maar dan moet je zelf een dienst-aanvraag indienen.

Hans en Hanneke
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-02-2015 20:01

Bericht door Hans en Hanneke » 19-06-2015 22:22

Hi Hugo,

Heb je nog iets vernomen van Ziggo mbt aanleg bekabeling voor televisie/internet?

Het combineren van de graafwerkzaamheden met de NUTS voorzieningen lijkt het voor bnr 1 t/m 9 niet te gaan worden, want daar zijn deze al aangelegd en oplevering van deze woningen zal in juli zijn.

Ik heb net nog even Ziggo gebeld om na te vragen of ik al een abonnement aan kan vragen op het nieuwe adres, maar er stond nog geen (geplande) aansluiting van onze postcode in het systeem en ze raden mij aan om een aanvraag te doen bij synfra :roll:

HugoMerel
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-02-2015 15:16

Bericht door HugoMerel » 06-07-2015 09:35

Hans en Hanneke schreef:Hi Hugo,

Heb je nog iets vernomen van Ziggo mbt aanleg bekabeling voor televisie/internet?

Het combineren van de graafwerkzaamheden met de NUTS voorzieningen lijkt het voor bnr 1 t/m 9 niet te gaan worden, want daar zijn deze al aangelegd en oplevering van deze woningen zal in juli zijn.

Ik heb net nog even Ziggo gebeld om na te vragen of ik al een abonnement aan kan vragen op het nieuwe adres, maar er stond nog geen (geplande) aansluiting van onze postcode in het systeem en ze raden mij aan om een aanvraag te doen bij synfra :roll:
De aanvraag bij Synfra is al lang gedaan gelukkig.
Vandaag nog even met ziggo afdeling aanleg gebeld. Zij besteden het werk uit aan een onderaannemer, zodoende heb ik een tijdje moeten wachten en ging de man informeren bij de onderaannemer.
Ik kreeg het volgende te horen: voor huisnummers 13 t/m 23 wordt op 9 juli "de combi" gelegd (d.w.z. gas/water/electra) en ziggo volgt een week later (+/- 16 juli).
Hij kon me geen antwoord geven op huisnummers 1 t/m 12, want dan zou hij nogmaals met de aannemer moeten gaan bellen.
Maar zoals ik het zie zijn er twee mogelijkheden:
- (aangezien de combi daar al gelegd is): ziggo volgt ook hier een week na de combi
- omstreeks 16 juli nemen ze deze huize mee, net als huisnummers 13 t/m 23.

HugoMerel
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-02-2015 15:16

Bericht door HugoMerel » 29-07-2015 14:16

De stand van zaken vandaag (29 juli 2015):
Voor huisnummers 1 t/m 26 (erf 1) zijn alle huizen voorzien van een kabel.

Op nummers 10-11-12 en 24-25-26 (dat moeten dus de parkwoningen zijn) ligt de kabel binnen maar moet de wandcontactdoos nog netjes worden afgemonteerd in de meterkast. Dat gebeurt later. Ik neem aan na de bouwvak.

De overige huizen op erf 1 zijn dus in klaar en Ziggo kan zijn diensten over deze verbinding aanbieden.

Plaats reactie