Nieuwe Ziggo/KPN/glasvezel aansluiting

HugoMerel
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-02-2015 15:16

Nieuwe Ziggo/KPN/glasvezel aansluiting

Bericht door HugoMerel » 13-05-2015 08:59

Beste buren,

Wij zijn als kopers zelf verantwoordelijk voor het regelen van de kabel- en telefonieaansluiting (stond in de koopovereenkomst, maar zojuist nogmaals bevestigd in de nieuwsbrief).

Ik wil me graag opwerpen als vrijwilliger/contactpersoon om deze zaken te regelen.
In eerste instantie omdat ik zelf natuurlijk ook graag wil kunnen internetten en televisie wil kijken in ons nieuwe huis. Ten tweede omdat ik werkzaam ben in de computers en netwerken en dit voor mij geen onbekend terrein is.

Mijn doelstelling is om alle 48 huizen van zowel kabel als telefonie te laten voorzien, ongeacht of je er daadwerkelijk gebruik van gaat maken. Wat mij betreft zijn dit gewoon standaard aansluitingen die in elk huis aanwezig zouden moeten zijn namelijk. En natuurlijk tegen een zo laag mogelijke prijs, zo niet gratis.

Ik heb zojuist bij de betreffende partijen Synfra (voor CAI) en Volker Wessel (KPN/Telefonie) opdrachten neergelegd om uit te zoeken wat er nodig is om De Hoef/Het Blazoen van de aansluitingen te voorzien.

Vragen of opmerkingen? Ik hoor het graag.

--------
Status 22 mei
  • coax (tv/ziggo): definitief: komt gratis in elk huis. Navraag gedaan bij Enexis (= uitvoerende partij graafwerkzaamheden e.d.) of deze werkzaamheden gecombineerd worden uitgevoerd met overige NUTS of niet. Nog geen reactie.

    koper (adsl/vaste telefonie): definitief: is mogelijk (kostenloos) maar zul je zelf aan moeten vragen. Zie: dit berichtje.

    glasvezel: definitief: voorlopig niet mogelijk.
    [/list:u]


HugoMerel
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-02-2015 15:16

Bericht door HugoMerel » 13-05-2015 11:56

Zojuist bericht gekregen van Ziggo.
Alle huizen zullen kostenloos van een coax aansluiting in de meterkast worden voorzien. Of je er uiteindelijk gebruik van gaat maken maakt niet uit.
Op dit moment wordt de uitvoering nog "solo" (zo noemen ze het) uitgevoerd. Maar het is natuurlijk wel zo handig als ze dat in één keer aanleggen tegelijk met gas, water en electra ("combinatie").

Samen met John Vos gaan we nu kijken of ze deze werkzaamheden tegelijkertijd kunnen uitvoeren. Dat is immers voor alle partijen het best.

Jasper en Marieke
Berichten: 10
Lid geworden op: 11-02-2015 15:10

Bericht door Jasper en Marieke » 13-05-2015 14:07

Hoi Hugo en Merel,

Fijn dat jullie dit op je willen nemen! :-) We blijven graag op de hoogte.

Groetjes,
Jasper en Marieke
Bouwnummer 25

Linda_bouwnr26
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-02-2015 08:11

Bericht door Linda_bouwnr26 » 13-05-2015 17:32

Goed bezig Hugo! Heel fijn dat je dit doet!
Groetjes Sabésan en Linda

Nummer 11
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-02-2015 16:50

Bericht door Nummer 11 » 13-05-2015 19:59

Wat fijn zeg! Super!!

Fam. De Voijs
Berichten: 3
Lid geworden op: 11-02-2015 21:03

Bericht door Fam. De Voijs » 13-05-2015 20:07

Hoi Hugo en Merel,

Bedankt voor het uitzoeken en aanvragen van de cai en telecom aansluitingen.
We worden ook graag op de hoogte gehouden.

Groetjes,

Bjorn en Irma
Huisnr 46
Bouwnr 38

Hans en Hanneke
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-02-2015 20:01

Glazvezel

Bericht door Hans en Hanneke » 13-05-2015 21:37

Hoi Hugo en Merel,

Super dat jullie dit oppakken! Het is waarschijnlijk een stuk efficiënter om deze aansluitingen voor alle woningen tegelijk aan te vragen.

Naast CAI en telefonie zou het naar ons idee mooi zijn als de huizen tevens aangesloten worden op het glasvezelnetwerk. Op de site http://www.reggefiber.nl/ is te zien dat er wel al glasvezel ligt in de Groote Wielen, maar nog niet in de rest van Rosmalen. Het schijnt dat nieuwbouwprojecten met meer dan 250 woningen standaard een glasvezelaansluiting krijgen, maar dat is bij ons helaas dus niet het geval.

Een tijd terug begreep ik van John Vos dat Van Wanrooij contact heeft gehad met de gemeente over de aanleg van glasvezel, maar geen idee wat daar uiteindelijk uit is gekomen.

Misschien kunnen jullie dit meenemen in het overleg met John?

Eugenie & Remco
Berichten: 15
Lid geworden op: 22-02-2015 11:01

Bericht door Eugenie & Remco » 14-05-2015 21:40

Bij mijn huidige woning heeft reggefiber dit jaar glasvezel aangelegd. Ik heb een voortuin van 4 meter. Ze schieten de glasvezel vanaf de straat onder de grond naar de gevel. Daar pikken ze de draad op. Paar weken later komen ze terug, boren een gat door de gevel (onder grondniveau) en plaatsen de aansluiting waar je hem wilt. In mijn geval in de meterkast. Geen gegraaf in de tuin en keurig afgewerkt. Ook gat in de gevel netjes afgesloten.

Het is natuurlijk het het makkelijkst om het tijdens de bouw te doen, maar ik wil alleen aangeven dat je weinig last hebt wanneer het later pas kan gebeuren. Als we het voor elkaar kunnen krijgen om voor oplevering alle aansluitingen al binnenshuis te hebben: top!

Groeten,

Remco

HugoMerel
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-02-2015 15:16

Bericht door HugoMerel » 15-05-2015 13:50

Vandaag heb ik contactinformatie van de nieuwbouwafdeling van reggefiber ontvangen en zal maandag met ze bellen.

KPN heeft ook laten weten dat ze voor 375 euro per huishouden koper naar binnen willen leggen, tenzij ieder huishouden van tevoren aangeeft daadwerkelijk diensten af te willen nemen op de lijn (adsl, telefonie), dan is het kostenloos.
Hier ga ik nog achteraan. Het is natuurlijk van de zotten dat straks voor elk huishouden de stoep weer open zou moeten worden gebroken op het moment dat je van ziggo naar bv adsl zou willen overstappen.

De laatste stand van zaken zet ik onderaan mijn eerste bericht neer. Wel zo handig voor het overzicht.

pimenyvette_kavel4
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-02-2015 10:21

Bericht door pimenyvette_kavel4 » 16-05-2015 09:12

Goed bezig Hugo.
Fijn dat je deze zaken op je wilt nemen!!!

Gr, pim

Plaats reactie